ابزار های آنلاین

راهنمای اپلیکیشن و وب سایت بیمه ایران

لازم به ذکر است از تاریخ 15 خرداد ماه 1402 کلیه نرم افزار های صدور ، پشتیبانی و خسارت بیمه ایران تغییر نموده است وکلیه فرآیندها صدور قرار داد ، ثبت خسارات درمان ، ارسال مدارک (پرونده درمانی) ، پیگیری خسارت ، و مشاهده پرونده های درمانی دچار تغیرات عمده شده است که در این مقاله به آموزش هر یک از بخش های ذیل می پردازیم .

اپلیکیشن بیمه درمان ایران

این برنامه که به صورت وب اپلیکیشن موجود می باشد از طریق لینک موجود در پایان این محتوا قابل دانلود است ، و از بخش های ذیل نیز تشکیل شده است.

لازم به توضیح است در حال حاضر اپلیکیشن بیمه ایران جهت استفاده از بیمه شدگان به صورت رسمی توسط این شرکت رونمایی نشده است لذا دسترسی به برخی از بخش ها امکان پذیر نمی باشد . در صورت فعال شدن و رونمایی رسمی از این وب اپلیکیشن اطلاعات آن متعاقبا اعلام میگردد.

سوابق درمانی : با کلیک روی این بخش و ورود به صفحه جدید ، در بالای برگه امکان تغییر قرارداد های شما میسر میباشد . اگر قراردادی در حال حاضر دارید که در بیمه ایران فعال می باشد ، در تب اول یعنی قرارداد های فعال کلیک نمایید. اگر قرار داد های شما به اتمام رسیده است به تب کلیه قرار دادها مراجعه کنید و لیست کلیه قرارداد های قبلی خود نزد بیمه ایران را مشاهده نمایید .

با کلیک بر روی منو مشاهده اسناد هزینه ، پنلی به شرح ذیل برای شما باز میگردد که دارای سه منو می باشد :

1 _ کلیه اسناد هزینه : این بخش محل نمایش کلیه پرونده های درمانی شما در وضعیت های مختلف می باشد که قابل مشاهده می باشد که در پایین هر هزینه شما می توانید با کلیک روی بخش مشاهده حواله ، حواله های صادر شده برای هزینه های درمانی خود را مشاهده نمایید و با کلیک روی جزئیات وضعیت می توانید وضعیت و مرحله پرونده خود را مشاهده نمایید. در انتهای برگه نیز ، منظور از هزینه های مستقیم، هزینه هایی می باشد که مستندات آن به شرکت بیمه ایران تحویل داده شده و هزینه های غیر مستقیم هزینه های آنلاین شما در مراکز درمانی طرف قرارداد می باشد.

2- اسناد هزینه کسوردار : در این بخش کلیه صورت حساب های شما که از طرف شرکت بیمه ایران تایید گردیده و در مرحله پرداخت و یا پرداخت شده می باشد قابل مشاهده می باشند

3- اسناد هزینه عودت شده : در این بخش کلیه پرونده های درمانی که به هر دلیل عودت شده اند قابل مشاهده می باشند .

4- درخواست ارزیابی مجدد : در صورت که پرونده درمانی شما عودت شده است و یا هزینه پرداخت شده توسط بیمه ایران مورد تایید شما نیست . شما از این بخش می توانید درخواست ارزیابی مجدد پرونده درمانی خود را بدهید. لازم به ذکر است بهتر است قبل از انجام این کار با واحد پشتیبانی بیمه طرف قرارداد خود تماس گرفته و موضوع را اعلام نموده سپس در صورت تایید واحد مروبطه ، نسبت به درخواست ارزیابی اقدام نمایید.

در این مرحله در صورتی که هزینه درمانی دیگری را دارا می باشید . بر روی دکمه سبت نسخه نسخه جدید کلیک کرده و کلیه مراحل قبلی را برای هر نسخه ادامه می دهیم و درنهایت از قسمت ذخیره نهایی اقدام به ثبت نهایی مدارک می نماییم. لازم است پس از ثبت نهایی کلیه مدارک ، فرم مربوط به تحویل مدارک درمانی خود تکمیل نموده و به همراه اصل مدارک ظرف مدت حداکثر 3 روز به نماینده بیمه طرف قرارداد و یا هر یک از شعب شرکت بیمه ایران ( پس از تایید با نماینده خود ) تحویل نمایید.

جستجوی مراجع درمانی : در این بخش امکان مشاهده و جستجوی مراکز درمانی وجود دارد . شما می توانید با جستجوی نام مرکز درمانی و یا با فیلتر های مربوط به شهر ، استان ، نوع خدمت ارائه شده و نوع مرکز درمانی اقدام به مشاهده این مراکز نمایید.

لازم به ذکر است ، درحال حاضر تنها سامانه ای که مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه ایران را به صورت کامل نمایش می دهد این قسمت می باشد.

تماس با پشتیبانی : در این بخش شما می توانید با واحد پشتیبانی 24 ساعته بیمه ایران تماس گرفته و مشکلات خود را کارشناسان مربوطه در میان بگذارید.

پنل بیمه شدگان بیمه درمان تکمیلی

این بخش نیز همانند بخش قبل به صورت کامل رونمایی نشده است اما بیش از 80 درصد از امکانات آن به صورت رسمی فعال شده و بیمه شده می تواند از مزایای آن بهره مند گردد. برای دسترسی به این بخش لازم است مراحل ذیل به ترتیب طی نمایید.

مرحله 1 _ ورود به وب سایت بیمه ایران

مرحله 2 _ ورود به بخش خدمات الکترونیک

مرحله 3 _ ورود به صفحه بیمه شدگان

مرحله 4 _ ثبت نام و ورود به پنل کاربری

ثبت نام ( در صورتی که در گذشته در سامانه بیمه شدگان یا بیمه ایران من ثبت نام نکرده اید لازم است در ابتدا با ورود مشخصات خود ثبت نام نموده و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور وارد پنل بیمه شدگان گردید ) .

با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود در قسمت مشخص شده وارد پنل کاربری خود شوید

مرحله 5 _ پنل کاربری

منوی سمت چپ بالا :

  • ویدیوی راهنما : در این بخش ویدیو های آموزشی جهت استفاده از پنل کاربری قابل مشاهده می باشد .
  • راهنما : با فعال کردن این بخش راهنمای هر منو در بالای زیر منو ، سمت چپ قابل مشاهده می باشد .
  • گزارش ها : کلیه گزارش هایی که خواهان دریافت آنها می باشیم در ابتدا در این بخش بارگذاری شده سپس قابل دریافت می باشد .

منوی سمت راست :

قرارداد و بیمه شدگان : در این بخش اطلاعات قرارداد جاری شما و اعضای بیمه شده زیر مجموعه و سایر قرارداد های سال های گذشته شما با بیمه ایران نمایش داده می شود فقط کافیست در بخش شماره قرارداد و طرح ، اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. لازم به است برای پیدا کردن قرارداد سال جاری کافیست به عدد مربوط به سال قرارداد که 4 رقم اول می باشد دقت نمایید.

پس از وارد کردن اطلاعات قرارداد اطلاعات قرارداد شما در جدول مربوطه نمایش داده می شود که از طریق سه دکمه موجود در سمت راست جدول خدمات ذیل قابل دریافت می باشد .

  1. پوشش های قرارداد : با کلیک روی این بخش جدول تعهدات بیمه درمان شما به همراه سقف قرارداد و میزان استفاده و همچنین سقف باقیمانده به شما نمایش داده می شود . .
  2. ریز هزینه ها : در این بخش کلیه هزینه های ارسال شده شما به بیمه ایران که پرداخت شده و یا در مرحله پرداخت می باشد نمایش داده می شود . لازم به ذکر است در حال حاضر تنها پرونده هایی که از این تاریخ در سامانه جدید ثبت شده است امکان نمایش را دارد یعنی از تاریخ 15 خرداد ماه . همچنین در ستون وضعیت درخواست می توانید وضعیت و مرحله پرونده خود را مشاهده نمایید. که مراحل به شرح ذیل می باشد. ایجاد صورت حساب ، در حال ارزیابی ، صدور حواله ، تایید حواله ، ارسال جهت پرداخت ، پرداخت ، عودت ، ابطال  .
  3. نمایش اسناد : با توجه به ثبت نام آنلاین بیمه شدگان قرارداد ها که قرار است از این پس توسط خود بیمه شده در پنل بیمه ایران انجام گیرد . اسناد مورد نیاز ثبت نام که قبلا توسط شما بارگذاری شده است در این بخش قابل مشاهده می باشد .

گزارش سوابق بیمه شدگان : در این بخش شما می توانید پس از انتخاب شماره قرارداد و وارد نمودن کد ملی خود یا هر یک از اعضای خانواده بیمه شده ، گزارش خسارت های دریافتی و در جریان خود را مشاهده و دریافت نمایید.

لازم به ذکر است پس از زدن دکمه فایل pdf یا فایل  excel گزارش مربوطه از منوی سمت چپ (بالا ) بخش گزارش ها قابل دریافت می باشد

لیست مراجع فعال طرف قرارداد : در این بخش امکان مشاهده کلی مراکز درمانی طرف قرارداد در هر بخش با قابلیت چاپ وجود دارد . البته در صورت نیاز شما همچنان می توانید از دسترسی سابق (ذیل) به جستجوی مراکز درمانی طرف قرارداد با امکانات بیشتر بپردازید .

گزارش مانده سقف: این بخش نیز همانند بخش یک (قرارداد و بیمه شدگان ابزار پوشش های قرارداد ) جدول تعهدات ، سقف تعهدات باقیمانده و سایر اطلاعات دیگر را نمایش می دهد فقط کافیست کد ملی بیمه شده وارد گردد .

مدیریت بیمه شدگان : این بخش در حال بروزرسانی و تکمیل می باشد و پس از بروزرسانی اطلاعات بروزرسانی و آموزش مربوطه ارسال می گردد.

منوی پشتیبانی و تغییر رنگ منو ها : در قسمت چپ صفحه شما آیکونی قراردارد که با کلیک بر روی آن امکان تغییر ظاهر پنل خود و همچنین ارتباط با کارشناسان درمان به صورت آنلاین فراهم شده است .

با توجه به بروزرسانی نرم افزار ، در حال حاضر بخش ارتباط با کارشناسان پشتیبانی غیر فعال می باشد .

در پایان در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09668 بیمه ایران و یا شماره تلفن : 02133791652 مجموعه مُداوی تماس حاصل فرمایید .

kiarash ghasemi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *